Ostoehdot

Nämä ostoehdot ovat voimassa, kun teet tilauksen lanna.fi -sivustolla. Jos teet ostoksia myymälässämme Lännassa Tukholmassa, ovat ehdot osittain erilaiset.

 

1. YLEISET EHDOT

1.1 IKÄ

Jotta voit tehdä ostoksia Lännan nettikaupassa, sinun tulee olla 18-vuotias tai sitä vanhempi. 

 

1.2 OSTAMINEN

Kun asiakas tekee tilauksen Lännan verkkosivuilta ja saa tilauksesta vahvistuksen sähköpostitse, hän tekee samalla ostosopimuksen. Sama pätee siinä tapauksessa että verkkokaupan tilauksen yhteydessä tehdään luottokelpoisuusluokittelu.

 

1.3 VIRHEELLISET TIEDOT

Pidätämme oikeuden jälkikäteen korjata mahdollisia virheellisiä hinta- ja toimitustietoja.

 

1.4 PAINOVIRHE

Pidätämme oikeuden mahdollisiin "painovirheisiin" tuotetiedoissa, verkkosivuilla, kuvastoissa ja muissa markkinointimateriaaleissa. Tuotekuvat eivät aina täydellisesti vastaa tuotteen todellista ulkonäköä. Tuotekuvan ulkonäkö voi vaihdella riippuen siitä millainen näyttö sinulla on ja millaiset asetukset näytössä on.

 

1.5 FORCE MAJEURE

Pidätämme oikeuden vedota Force Majeure -esteeseen (ennalta arvaamaton ja ylitsepääsemätön este), niissä tapauksissa kun se on sovellettavissa.

 

2. HINNAT

2.1 HINTAMUUTOKSET & ALV

Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin, esimerkiksi valuuttakurssimuutosten, vero- ja maksumuutosten tai muiden vastaavien muutosten varalta. Nämä muutokset tehdään välittömästi kun pidämme niitä oikeutettuina. Pidätämme myös oikeuden vääriin hintatietoihin, esimerkiksi "painovirheiden" tapauksessa.

 

2.2 HINTATAKUU

Meille Lännassa on tärkeää tarjota designhuonekaluja oikeaan hintaan ja niin että tunnet olosi turvalliseksi ja tyytyväiseksi tehdessäsi ostoksia. 

Hintatakuu tarkoittaa että Länna tarjoaa aina kilpailukykyisen hinnan. Mikäli löydät saman tuotteen alhaisemmalla hinnalla jostain muualta, saat tuotteen alemmalla hinnalla myös meiltä.

Hintatakuun ehdot:

  • Hintatakuu koskee vain jälleenmyyjiä Skandinaviassa (mukaan lukien vastaava tai samanarvoinen toimitusvaihtoehto).
  • Meidän on pystyttävä varmistamaan voimassa olevasta dokumentaatiosta että tuote on aito, ei sisälly hetkelliseen kampanjaan, varaston tyhjennysmyyntiin tai alennusmyyntiin. Lisäksi tuotteen tulee olla täsmälleen samanlainen (koko, materiaali, väri jne.).
  • Voimassa oleva dokumentaatio on esimerkiksi voimassa oleva tarjous, ilmoitus tai linkki jälleenmyyjän kotisivuille, josta on nähtävissä alempi hinta. Jos tarjous on tullut sähköpostitse, tulee alkuperäinen sähköposti lähettää edelleen meille.
  • Jos haluat käyttää hintatakuuta ota yhteyttä meihin ennen ostoksen tekemistä. Hintatakuu ei koske jo tehtyjä tilauksia.

Jos haluat käyttää hintatakuuta keskustele myymälässä myyjän kanssa tai ota meihin yhteyttä.

 

3. TOIMITUS

3.1 TOIMITUKSET SUOMESSA

Tarjotut toimitustavat vaihtelevat sen mukaan, kuinka tilaa vievä tilauksesi on ja missä päin Suomea asut. Valittu rahdinkuljettaja voi toimittaa suuremmat huonekalut kuormalavoilla, ja sinä asiakkaana huolehdit pakkauksista, niiden purkamisesta ja hävittämisestä.

 

Kotiinkuljetukset hoitaa yhteistyökumppanimme Posti, joka toimittaa arkisin päiväsaikaan. Heti kun tuotteesi ovat kokonaan maksettu ja valmiina toimitettavaksi, lähetämme ne sinulle. Posti ottaa sinuun yhteyttä kotiinkuljetuksen sopimiseksi. Tavarat toimitetaan veloituksetta kiinteistön rajalle/kadulle (ei sisäänkantoa).

 

Postin palvelu on saatavilla kaikkialla Suomessa, ja voit valita sen toimitusvaihtoehdoksi pienille ja keskikokoisille paketeille. Eri jakelupisteissä voi olla vaihtelevia paketin kokorajoituksia.

 

Yhteydenotto tapahtuu yleensä tekstiviestillä. Muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaan asiamiehellesi pakettien noutoa varten.

   

    

3.2 TOIMITUSKUSTANNUKSET

Tarjoamme ilmaisen toimituksen yli 1 000 € tilauksille pienemmille lähetyksille, jotka voidaan lähettää kirjeenä tai pakettina asiamiehelle. Kotiinkuljetuksena toimitettaville suuremmille lähetyksille tarjoamme ilmaisen toimituksen yli 5 000 € tilauksille. Kassalla näkyvät toimituskulut koskevat kuljetusta maalla sijaitseviin kohteisiin. Venemaksut ja laivakuljetus eivät sisälly hintaan, vaan vastaanottaja maksaa ne ja järjestää ne itse. 

     

 

3.3 TOIMITUSTAVAT

3.3.1 Rahti

Rahtina lähetetään isot lähetykset yksittäisestä kollista koko kuormaan. Kuljetusalustana käytetään yleensä lavaa, ja kuljetusdokumenttina toimii rahtikirja.

   

 

Rahdin mitat 

Yhden kollin enimmäismitat: pituus 7 m, leveys 1,8 m, korkeus 2,4 m. Paino max. 1200 kg. Lähetyksen koko on joustava yksittäisestä kollista koko kuormaan.
    
      

3.3.2 Kotipaketti   

Paketti toimitetaan kotiovellesi silloin, kun se  parhaiten sopii. Uudistunut toimitusajan valintamahdollisuus on käytössä suurimmissa kaupungeissa. Posti ottaa yhteyttä vastaanottajaan pääsääntöisesti tilauksesta seuraavana arkipäivänä ja sopii jakeluajan. Sovittavat toimitusajat vaihtelevat alueittain klo 9–21 ja asiakas voi valita hänelle sopivan aikaikkunan pääsääntöisesti 2-4 tunnin tarkkuudella.

     

    

3.3.3 Postipaketti

Postin noutopisteverkosto takaa Postipakettien nopeat ja sujuvat toimitukset. 85 % suomalaisista asuu alle kilometrin etäisyydellä lähimmästä pakettiautomaatista tai postista. 

    

Postipaketin mitat

  • Vähimmäismitta 15 x 15 x 1 cm, 100g.
  • Sivujen enimmäismitat 100 x 60 x 60 cm, Pisin sivu ja ympärysmitta yhteensä 300 cm, Paino 25 kg

 

    

4. TOIMITUSAIKA

Toimitusajat vaihtelevat 5-10 päivän välillä, riippuen postinumerostasi sekä toimittavasta yrityksestä.

 

5. MAKSAMINEN

5.1 MAKSUVAIHTOEHDOT

Tarjoamme useita erilaisia maksuvaihtoehtoja, jotta voit asiakkaana valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan. Verkkokaupassa voit valita Klarnan kautta maksaa pankki-/luottokortilla, suoramaksulla tililtäsi, laskulla tai osamaksulla. Myymälässämme Lännassa voit maksaa suoraan pankki-/luottokortilla tai jollakin Klarnan tarjoamista maksutavoista. Ota meihin yhteyttä jos maksat mieluummin etukäteen pankkisiirrolla tai jos sinulla on kysyttävää eri maksutavoista.

 

5.2 MAKSU KLARNALLA

Meillä voit maksaa kätevästi Klarnalla. Klarna tarjoaa useita erilaisia maksutapoja, kuten korttimaksu, lasku tai osamaksu. Kun maksat Klarnalla maksuun pätevät Klarnan ostoehdot, jotka voit lukea osoitteessa https://www.klarna.com/fi/ehdot/. Jos sinulla on kysymyksiä maksamiseen liittyen löydär Klarnan asiakaspalvelun tiedot osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/

 

6. PERUUTTAMISOIKEUS

Verkkokaupasta tilatuilla tuotteilla on yleensä 14 päivän peruuttamisoikeus, jonka kuluessa voit perua kaupan ilman erityistä syytä. Voit lukea asiasta tarkemmin Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta. Tämä tarkoittaa että voit palauttaa tuotteen jos sen vastaanottamisen jälkeen 14 päivän kuluessa ilmoitat meille haluavasi käyttää peruuttamisoikeutta. Huomioi että peitot, tyynyt, vuodevaatteet, makuualustat, patjat ja pyyhkeet voi palauttaa vain avaamattomassa pakkauksessa. Avattua pakkausta ei korvata, sillä näissä tapauksissa kyse on hygienia-artikkeleista.

Saat koko ostosumman takaisin, mutta palautuksen toimituskustannukset maksat itse. Jos tuote ei tule takaisin Lännalle myyntikunnossa, on Lännalla oikeus tehdä tästä takaisinmaksun yhteydessä sopivaksi katsomansa vähennys. Tuote tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessaan. Jätä meille nimesi ja tilausnumerosi sekä tieto siitä kuinka haluat takaisinmaksun suoritettavan.

Takaisinmaksu suoritetaan normaalisti 1–5 päivän kuluessa, kuitenkin viimeistään 30 päivän kuluessa siitä kun olemme vastaanottaneet ja hyväksyneet palautuksen. Huomioi että mahdollinen lasku tulee maksaa siitä huolimatta että palautat tuotteen. Tilaushinnan takaisinmaksu suoritetaan hyväksytyn palautuksen jälkeen. Ota meihin yhteyttä ennen kuin palautat tuotteen. Jos maksat laskulla/osamaksulla huomioi että laskusta syntyvät kulut/käsittelymaksut tulee maksaa.

Jos olet ostanut tuotteen joka on erikoisvalmisteinen tai jollain tavoin sinua varten muokattu, ei peruuttamisoikeutta ole. Tällainen tuote voi olla esimerkiksi sohva, jonka verhoilu ja väri on valittu juuri toiveidesi mukaan. Peruuttamisoikeus ei koske myöskään täysimääräisesti tuotteita, jotka on erityisesti tilattu, eli joiden toimitusaika on yli kaksi viikkoa.

Huomioi että peruuttamisoikeus/palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita. 

 

7. TUOTTEEN PALAUTTAMINEN

Sinulla on palautusoikeus, siinä tapauksessa että tuote on käyttämätön, ehjässä alkuperäispakkauksessa ja vahingoittumaton. Palautuksen yhteydessä maksat itse mahdolliset palautuskulut. Palautusoikeus ei koske tuotteita jotka ovat erikoisvalmisteisia tai jollain tavoin sinua varten muokattuja. Tällainen tuote voi olla esimerkiksi sohva, jonka verhoilu ja väri on valittu juuri toiveidesi mukaan. Peruuttamisoikeus ei koske myöskään täysimääräisesti tuotteita, jotka on erityisesti tilattu, eli joiden toimitusaika on yli kaksi viikkoa. Ota meihin yhteyttä aina ennen palautusta. Jos haluat vaihtaa tuotteen toiseen, teet palautuksen ja uuden ostoksen.

 

8. TUOTTEEN REKLAMOINTI

8.1 KULUTTAJANSUOJALAKI

Sinulla on kuluttajansuojalain mukaisesti aina 3 vuotta aikaa reklamoida. Reklamaatio tuotteessa olevasta virheestä tulee kuitenkin tehdä kohtuullisen ajan sisällä virheen havaitsemisesta, tai siitä kun virhe olisi pitänyt havaita. Kontroilloimme aina tuotteemme mahdollisten virheiden varalta, ennen kuin toimitamme ne. Jos tästä huolimatta tuotteessa on jotain vikaa, ota yhteyttä reklamaatio-osastoomme ennen kuin palautat sen meille.

Huomioi palauttaessasi tuotteita ettet liimaa etikettejä tai postimerkkejä alkuperäisten lähetystietojen päälle. Paketoi tuote niin että alkuperäispakkauksen ympärillä on erillinen suojapakkaus. Kun olemme vastaanottaneet hyväksyttävän reklamaatiovaateen otamme yhteyttä sinuun vian korjaamiseksi tai lähetämme sinulle palautusohjeet. Reklamoidun tavaran palautuksen kohdalla me maksamme palautuskulut.

 

8.2 KULJETUKSESTA AIHEUTUNEET VAHINGOT

Tärkeää: Tarkista tuotteet huolellisesti mahdollisten vahinkojen varalta kun saat toimituksen. Jotta tuotteet joissa on näkyviä, pinnallisia vahinkoja voi reklamoida, tulee vahingot kirjata myös kuljetusfirman rahtikirjaan tuotteiden kuittauksen yhteydessä. Jos löydät piilossa olevia vahinkoja sen jälkeen kun olet avannut pakkauksen, ota yhteyttä reklamaatio-osastoomme. 

 

8.3 RIITA-ASIAT

Mahdollisissa riita-asioissa, jotka etenevät Kuluttajariitalautakuntaan noudatamme sieltä saatuja suosituksia. Voit halutessasi käyttää myös EU-komission palvelua "verkkovälitteinen riidanratkaisu", jonka löydät täältä

 

9. TAKUU

Myymillämme tuotteilla ei ole yleistä takuuta. Jotkut valmistajat tarjoavat laajennettua takuuta ja näissä tapauksissa löydät lisätietoja tuotekuvauksesta.

 

10. TIETOSUOJAKÄYTÄNTÖ

Me Länna Möblerillä huolehdimme henkilökohtaisesta tietosuojasta ja yksityisyydestä. Tässä tietosuojakäytänteessä selostetaan miten henkilökohtaisia tietojasi kerätään ja käytetään. Selosteessa kerrotaan myös oikeuksistasi ja miten voit toteuttaa niitä. On tärkeää että ymmärrät tietosuojakäytäntömme. Jos sinulla on kysyttävää voit lähettää sähköpostia osoitteeseen [email protected].

 

Länna Möbler AB, organisaationumero 556311-2936, Gamla Nynäsvägen 606, 142 51 Skogås, on yritys, joka vastaa käsiteltävistä henkilötiedoista. 

 

10.1 Mitä henkilötietoja käsittelemme? 

Asiakastietoja, kuten esimerkiksi: nimi, osoite, sähköposti, puhelinnumero, henkilötunnus (luottokorttiostosten yhteydessä), tilausnumero, ostotiedot ja maksutiedot.

 

10.2 Mihin henkilötietoja käytetään? 

Voimassa olevan tietosuoja-asetuksen mukaisesti henkilötietoja saa kerätä ja käsitellä vain ”tiettyä, nimenomaista ja laillista tarkoitusta varten”. Henkilötietoja ei saa käsitellä tavalla, joka on ristiriidassa näiden tietosuojaperiaatteiden kanssa. Luonnollisella henkilöllä on  tietosuoja-asetuksen mukainen oikeus pyytää tietojen käsittelyä. Tätä kutsutaan rekisteröidyn oikeudeksi.

 

Voidaksemme laillisesti käsitellä henkilötietoja, on jonkun seuraavista ehdoista täytyttävä:

  • Käsittely on välttämätöntä, jotta voimme tehdä sopimuksen asiakkaan kanssa,
  • Käsittely on välttämätöntä, jotta voimme täyttää meille asetetut lailliset velvoitteet (jonkin toisen lain asettama velvoite),
  • Käsittely on välttämätöntä Länna Möbler AB:n etujen kannalta, mikäli tietosuoja-asetuksessa olevat rekisteröidyn oikeudet eivät ole tätä vahvemmat, tai
  • Erityistapauksissa, kun asiakas on antanut suostumuksensa juuri tiettyyn käsittelyyn.

 

Voidakseen tarjota asiakkaillensa tuotteita ja palveluita on Länna Möbler AB:n käsiteltävä ja hallinnoitava henkilötietoja. Alla on esimerkkejä, joissa Länna Möbler AB käsittelee henkilötietoja ja tietojen käsittelyn oikeudelliset perusteet.

 

10.3 KÄSITTELYTARKOITUS – Ostosten ja tilausten käsittely

Käsittelemme henkilötietojasi ostosten ja tilausten, tuotteiden toimittamisen, maksujen käsittelyn, mahdollisen luottotietojen tarkistamisen sekä ostoksiin liittyvien kysymysten yhteydessä. 

Käsittelyn oikeusperusteet: Ostosopimuksen loppuunsaattaminen. Henkilötietojen kerääminen on tarpeen, jotta voisimme täyttää ostosopimuksen mukaiset velvoitteemme. Jos tietoja ei ole annettu, velvoitteita ei voida täyttää, ja meidän on evättävä ostoksesi.

Säilytysaika – Ostotapahtuman päättymiseen asti (mukaan lukien toimitus ja maksusuoritus) ja 36 kuukautta tämän jälkeen, jotta voimme käsitellä mahdolliset reklamaatiot ja takuuvaateet.

 

 

10.4 KÄSITTELYTARKOITUS –  Yrityksen oikeudellisten velvoitteiden täyttäminen

Välttämätön tietojen käsittely yrityksen oikeudellisten velvoitteiden täyttämiseksi, jota laki, tuomioistuimen päätös tai viranomaispäätös edellyttää (esimerkiksi kirjanpitolaki, rahanpesulaki tai tuotevastuuseen ja -turvallisuuteen liittyvät säädökset).

Käsittelyn oikeusperusteet – Oikeudellinen velvoite. Laki edellyttää tällaista henkilötietojesi keräämistä. Jos tietoja ei ole annettu, emme voit täyttää oikeudellisia velvoitteitamme, ja meidän on evättävä ostoksesi.

Säilytysaika – Ostotapahtuman päättymiseen asti (mukaan lukien toimitus ja maksusuoritus) ja tämän jälkeen niin pitkään kuin laki edellyttää

 

10.5 KÄSITTELYTARKOITUS – Asiakaspalvelutehtävien ja reklamaatioiden käsittely

Viestintä ja mahdollisiin asiakaspalvelukysymyksiin vastaaminen (puhelimitse tai sähköisesti, mukaan lukien sosiaalinen media). Mahdollisten valitusten ja reklamaatioiden selvittely.

Käsittelyn oikeusperusteet – Oikeutettu etu. Käsittely on tarpeen, jotta voimme turvata oman oikeutetun etumme ja asiakkaan oikeutetun edun asiakaspalvelutehtävissä ja reklamaatioissa.

Säilytysaika –  Kunnes asiakaspalvelutehtävä on suoritettu loppuun.

 

10.6 KÄSITTELYTARKOITUS – Mahdollisuus lähettää tietoja

Voimme olla sinuun yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse lähettääksemme tietoja tilauksestasi tai reklamaatiostasi. Voimme kontaktoida sinua myös koskien etuja ja tarjouksia, uutiskirjettä tai muuta markkinointia. Voit milloin tahansa pyytää henkilötietojesi poistamista ja peruuttaa markkinointi-, uutiskirje- ja tarjouslähetykset.

 

10.7 Miten tiedot kerätään?

Henkilötiedot ovat ne tiedot jotka olet jättänyt meille ostotapahtuman yhteydessä.

Keräämme tietoja myös verkkosivujemme kautta. Käytämme evästeitä (cookies) helpottamaan sivustomme ja palveluidemme käyttöä. Kaikkia sivustoa käyttäviä tulee lain mukaan informoida evästeiden käytöstä. Kun tulet sivustollemme tallenetaan koneellesi evästeitä. Evästeitä käytetään mm. tallentamaan tietoa siitä, mitä tuotteita olet laittanut ostokoriin. Mikäli olet estänyt evästeiden käytön, et voi tehdä ostoksia. Voit kuitenkin selailla sivustoamme vaikka evästeet eivät olisi aktiivisena.

 

10.8 Kauanko tietoja säilytetään?  

Emme koskaan säilytä henkilötietojasi kauemmin kuin on tarpeen kunkin käsittelytarkoituksen kannalta. Tarkemmat tiedot säilytysajoista on ilmoitettu kunkin käsittelytarkoituksen kohdalla. 

 

10.9 Kenelle tietoja voidaan luovuttaa?

Voidaksemme tarjota tuotteitamme, voimme luovuttaa henkilötietojasi sellaisille valtuutetuille kolmansille osapuolille, jotka käsittelevät henkilötietoja Länna Möbler AB:n puolesta. Nämä osapuolet tarjoavat esimerkiksi kuljetusta, maksujärjestelyjä ja IT-palveluita. Nämä osapuolet saavat kuitenkin käyttää henkilötietojasi vain alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa. Voimme myös luovuttaa tarvittavia tietoja viranomaisille ja pelastuslaitokselle.

Jaamme henkilötietojasi myös tiettyjen yritysten kanssa, jotka ovat itsenäisesti henkilötiedoista vastaavia. Tämä tarkoittaa että Länna Möbler AB ei hallinnoi luovutettuja tietoja. Itsenäisesti henkilötiedoista vastaavat yritykset, joille voimme luovuttaa tietojasi ovat valtiolliset viranomaiset, logistiikkayritykset sekä maksuratkaisuja tarjoavat yritykset.

 

10.10 Missä tietojasi käsitellään? 

Pyrimme aina käsittelemään henkilötietojasi EU-/ETA-alueella ja kaikki IT-järjestelmämme sijaitsevat EU-/ETA-alueella. Poikkeus tähän on uutiskirjeemme, joka toimitetaan Mailchimp-järjestelmällä USA:sta. Mailchimpin järjestelmässä tietoturvan taso on riittävä ja verrattavissa EU-/ETA-alueella tarjottavaan tietosuojaan ja se noudattaa Privacy Shield -ohjeita. Voit lopettaa uutiskirjeen tilauksen yksinkertaisesti klikkaamalla uutiskirjeessä olevaa linkkiä.

 

10.11 Sinun oikeutesi

Oikeutesi saada pääsy tietoihin  – Sinulla on oikeus saada käyttöösi tiedot, joita meillä on sinusta (nk. rekisteriote). Tietojen pyytäminen on maksutonta. Tietopyyntö tulee tehdä kirjallisena ja sen tulee olla allekirjoitettu. Määrittele ne kategoriat, joista haluat tietoja. Jos emme jostain syystä voi vastata tietopyyntöösi, lähetämme sinulle perustelun.

Oikeus tietojen oikaisuun –  Sinulla on oikeus pyytää virheellisten tai puutteellisten tietojen oikaisua. Sinulla on myös oikeus täydentää puutteellisia henkilötietoja.

Oikeus tietojen poistamiseen –  Säilytämme tietosi ostotapahtuman päättymiseen asti (mukaan lukien toimitus ja maksusuoritus) ja 36 kuukautta tämän jälkeen, jotta voimme käsitellä mahdolliset reklamaatiot ja takuuvaateet. Sen jälkeen tiedot anonymisoidaan, paitsi niissä tapauksissa joissa olemme velvollisia säilyttämään tiedot pidempään (esimerkiksi kirjanpitolain nojalla).

Oikeus vaatia käsittelyn rajoittamista – Oikeus vaatia käsittelyn rajoittamista pätee esimerkiksi silloin kun henkilötietosi ovat virheelliset ja olet pyytänyt oikaisua. Tällaisessa tapauksessa käyttäjä voi vaatia tietojen käsittelyn rajoittamista henkilötietojen korjaamisen ajaksi.    

Oikeus vastustaa tietojen käsittelyä – Sinulla on oikeus vastustaa käsittelyä henkilökohtaiseen erityiseen tilanteeseen liittyvällä perusteella. Tällöin sinun tulee määritellä mitä käsittelyä vastustat. Jos tietoja käsitellään suoramarkkinointia varten, rekisteröity voi vastustaa käsittelyä ilman eri perusteluja. 

 

SISÄLTÖ

1. Yleiset ehdot
2. Hinnat
3. Toimitus
4. Toimitusajat
5. Maksaminen
6. Peruutusoikeus
7. Tuotteen palauttaminen
8. Tuotteen reklamointi
9. Takuut
10. Tietosuojakäytäntö

Valikko